Baza wiedzy

A

Advertising

Reklama.

Ankieta pocztowa

Pocztowe rozsyłanie ankiet do respondentów.

B

Backlit

Podświetlane wewnętrznie tablice reklamowe o wymiarach 6 x 3 m.

Baner

Forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Najczęściej jest drukowany na materiale - plandece. Ma na celu przekaz informacyjny lub reklamowy.

Billboard

Ogólna nazwa wielkoformatowej tablicy przeznaczonej pod plakaty reklamowe. Najczęściej umieszczony przy drodze lub autostradzie.

Brand

Marka.

Branding

Ogół zagadnień dotyczących kreowania i funkcjonowania marek w całokształcie przedsięwzięć marketingowych.

Branding samochodów

Oznakowanie pojazdów w celu informacyjno-reklamowym.

Brandowanie

Potoczne określenie procesu znakowania środków trwałych firmy (np. wyklejanie logo produktu na samochodach dostawczych).

Brief

Lista zadań, jakie ma spełniać reklama. Uporządkowany spis celów kampanii.

BTL

Działania reklamowe skierowane do konkretnego klienta, nie będące reklamą w środkach masowego przekazu. Nośniki reklamy BTL są skierowane głównie do detalistów i konsumentów.

C

Citylight

Panel reklamowy o wymiarach 120 x 180 cm. Plakat umieszczony jest za szybą, a jego powierzchnia jest podświetlana. Montowany wolnostojący lub w wiatach przystankowych.

CMYK

Skrót od ang. CYAN, MAGENTA, YELLOW, BLACK jest to popularne określenie substraktywnego systemu mieszania barw, także sposobu drukowania oraz metody separacji barwnej. Paleta CMYK pozwala na zapis 32 bitowych obrazków, dlatego wykorzystuje się ja w urządzeniach drukujących.

Copyright

Prawa autorskie.

D

Display

Wykonywany jest są z tworzyw sztucznych lub z kaszerowanych tektur. Służy do sprzedaży towarów promowanych lub do ekspozycji.

Druki

F

Format papieru

Norma ISO 216 definiuje trzy serie formatów: A, B i C. Format C określa głównie rozmiary kopert.

format zasadniczy formaty pomocnicze
SZEREG A SZEREG B SZEREG C
Symbol formatu Wymiary arkusza [mm] Symbol formatu Wymiary arkusza [mm] Symbol formatu Wymiary arkusza [mm]
4A0 1682×2378
2A0 1189×1682
A0 841×1189 B0 1000×1414 C0 917×1297
A1 594×841 B1 707×1000 C1 648×917
A2 420×594 B2 500×707 C2 458×648
A3 297×420 B3 353×500 C3 324×458
A4 210×297 B4 250×353 C4 229×324
A5 148×210 B5 176×250 C5 162×229
A6 105×148 B6 125×176 C6 114×162
A7 74×105 B7 88×125 C7 81×114
A8 52×74 B8 62×88 C8 57×81
A9 37×52 B9 44×62 C9 40×57
A10 26×37 B10 31×44 C10 28×40
format DL 99×210 koperta DL 110×220
C7/6 81×162

Fotomontaż

Obraz fotograficzny otrzymany przez sfotografowanie kompozycji utworzonej z wykorzystaniem odbitek fotograficznych, wydruków, ilustracji, innych obrazów a także różnych przedmiotów. Stosowany np.: jako plakat, ilustracja prasowa lub jako samodzielne dzieło sztuki.

Full sevice

Z jęz. ang. Full Service i oznacza pełną obsługę. Zazwyczaj termin ten stosowany jest w opisie agencji reklamowych, które są w stanie zaoferować klientowi pełen zakres usług reklamowo-marketingowych (jak nasza Agencja Reklamowa).

G

Gadżety

Gadżety lub upominki reklamowe to jedne z najprostszych sposobów promowania produktu lub firmy. Zazwyczaj są to różnego rodzaju drobne produkty, z których korzysta się w życiu codziennym. Są oznaczone znakami firmowymi i wręczane klientom, partnerom handlowym i pracownikom w celu promocji firmy lub produktu.

Global product

Produkt globalny

H

Holder

Sztywne etui na identyfikator, wykonane z polipropylenu lub PCV.

K

Kampania Reklamowa

Ogólny zespół działań marketingowych, odbywających się w mediach masowych. Ma na celu osiągnięcie zakładanego celu marketingowego reklamodawcy. Działania te skierowane są do wybranej grupy celowej. Cele kampanii reklamowej mogą być określone różnie w zależności od założeń kampanii.

Kaseton

Rodzaj płaskiej ściennej reklamy o różnym kształcie. Zazwyczaj podświetlany od wewnątrz. Zwykle lico kasetonu jest wykonane z plexi, a brzeg z taśmy aluminiowej. Wystrój graficzny kasetonu może być wykonany z folii samoprzylepnej lub z grafiki przestrzennej wyciętej z PLEXI lub PCV.

K-Board

Tablica reklamowa montowana na kiosku handlowym. Zwykle o wymiarach: 219 x 162 cm.

L

Laminowanie

Laminowanie jest to termin stosowany w poligrafii i produkcji reklamowej. Polega na foliowaniu okładek i innych wydruków, poprzez wprasowanie pod ciśnieniem i w temperaturze ponad 1000 C folii. Dzięki laminowaniu wydruk jest bardziej odporny na działanie czynników zewnętrznych, a przez to bardziej wytrzymały.

Litery blokowe

Litery przestrzenne wykonane z alurapidu, plexi lub PCV. Możliwe podświetlenie diodowe lub jarzeniówkowe.

Litery styrodur

Styrodur to pianka polistyrenowa. Materiał do wykonywania liter przestrzennych.

Litery przestrzenne

Wykonane z miękkiego materiału, najczęściej styroduru.

Logo

Znak graficzny identyfikacyjny marki, produktu lub firmy.

M

Mail interview

Ankieta pocztowa

Marka

Nazwa, termin, symbol lub wzór (albo połączenie tych elementów), które mają na celu oznaczenie produktów lub usług jednego sprzedającego lub grupy sprzedających albo odróżnienie ich od produktów konkurencji.

Mailing

Reklama w postaci listów e-maili, często udających lub nawiązujących formą do korespondencji zwykłej.

Mesh

Materiał o strukturze siatki. Umożliwia swobodny przepływ powietrza i przenikanie światła. Zapewnia dobrą widoczność, dlatego najczęściej używany jest jako nośnik reklamy z zadrukiem cyfrowym umieszczanej na budynkach.

N

Naming

Nazewnictwo marketingowe

Neon

Rodzaj podświetlanej reklamy przyciągający uwagę szczególnie w nocy. Neon powstaje poprzez wyginanie rur szklanych o właściwościach iluminacyjnych w dowolne kształty.

O

Offset

Termin stosowany w produkcji reklamowej i poligrafii. Offset jest techniką drukarską, w której farba jest przenoszona z formy na papier za pośrednictwem obracającego się cylindra.

Oklejanie samochodów, autobusów

Branding pojazdów wg poniższych technologii:

Opakowanie reklamowe

Opakowania reklamowe to bardzo często stosowany produkt do umieszczenia na nim reklamy tego, co jest w środku. Do opakowań zaliczamy pudełka z grafiką, reklamówki, torby papierowe itp.

Outdoor

Reklama zewnętrzna. Jest to wizualna elektroniczna komunikacja. Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamy do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza. Prezentowana na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych billboardach, citylightach, czy kioskach, tablicach elektronicznych, telebimach itp.

P

Prawa autorskie

Forma prawnej ochrony nadawanej dziełom plastycznym, literackim itp.

Pieczątka

Pieczątka ma za zadanie pozostawienie trwałego odcisku na papierze lub innym podłożu, w odróżnieniu do pieczęci nie wymaga używania dodatkowego nośnika odbitki (laku itp.).

Plexa, plexi

To tworzywo sztuczne o charakterystycznych parametrach. Jest to materiał, który jest sztywny i trwały, doskonale imituje szkło o parametrach przeźroczystości do 95 %.

Produkt globalny

Produkt, którego marka jest znana i promowana na całym świecie.

Projektowanie graficzne

Przygotowanie przez wyspecjalizowaną osobę projektów, wszelkich materiałów reklamowych, opakowań oraz systemów identyfikacji wizualnej obejmujące znaki graficzne i ich podstawowe zastosowania (papiery firmowe, wizytówki, koperty, gadżety reklamowe itp.)

Poligrafia

Dziedziną techniki zajmującą się procesami wytwarzania druków.

Potykacz

Rodzaj stojaka reklamowego zbudowanego z dwóch płyt połączonych z sobą w górnej krawędzi. Po rozstawieniu mają kształt zbliżony do litery A. Stojaki tego typu są wystawiane przed punkty sprzedaży i usług w celu wzbudzenia zainteresowania przechodniów określoną ofertą.

R

Reklama porównawcza

Reklama produktu, która polega na porównaniu go z innym produktem konkurencyjnym. Wszystkie marki nazywane są po imieniu. Powszechnie uważana za nieetyczną, w wielu krajach zakazana.

Roll-up

System wystawienniczy roll-up składa się z aluminiowej kasety, która kryje szybko rozkładalną grafikę oraz rozkładanego stelaża podtrzymującego rozłożoną reklamę. Grafika drukowana jest na tworzywie sztucznym i powlekana laminatami.

S

Slogan marketingowy

Krótkie, zwięzłe hasło wyrażające względnie stałe (długotrwałe) przesłanie marketingowe dotyczące produktu lub firmy, skierowane do docelowego odbiorcy. Występuje w zestawieniu z nazwą marketingową, najczęściej jako jej uzupełnienie; Slogan ma bardzo duży wpływ na kształtowanie trwałego wizerunku marki.

Sitodruk

Sitodruk to technika drukowania, w której forma drukowa stanowi siatkę. Miejsca niezadrukowane są zasłonięte, natomiast miejsca drukujące - odsłonięte. W tej metodzie farbę nakłada się na powierzchnię sita, a następnie przeciska ją przez oczka na podłoże drukowe. Technika ta używana jest przy prostych nadrukach.

Slogan reklamowy

Hasło streszczające przewodni motyw kampanii promocyjnej produktu, usługi lub całej firmy. Slogan jest stosowany na ogół znacznie krócej niż typowy slogan marketingowy oraz ma znacznie mniejszą siłę i rangę "markotwórczą".

Solwent

Sposób druku w ploterze atramentowym. Druk solwentowy można stosować wobec wszystkich podłoży z zawartością PCV, a szczególnie stosuje się go wobec podłoży nieprzyczepnych dla tuszy wodnych.

Spot

Krótka, najczęściej 30-sekundowa, reklama telewizyjna lub radiowa.

Stoisko targowe

System prezentacji paneli graficznych, pozwalającej tworzyć szeroką gamę kształtów i ciekawie formować przestrzeń wystawową. Zbudowane zwykle z elementów systemów wystawienniczych: ściany, wykładzina podłogowa, lada, stolik + krzesła, gabloty, podesty, witryny itp.

Styrodur

Styrodur to ekstrudowane płyty ze spienionego polistyrenu. Rodzaj materiału wykorzystywany przy tworzeniu reklam przestrzennych.

System wystawienniczy

Prosty w montażu, uniwersalny w zastosowaniu system wyposażenia stoisk reklamowych, wystaw, prezentacji.

Szyld reklamowy

Najbardziej popularna forma reklamy, występująca jako element wiszący lub wolnostojący na budynku lub zawieszony na specjalnej konstrukcji nośnej. Zwykle szyldy wykonuje się z płyt PCV lub z blach stalowych ocynkowanych.

T

Tablica Reklamowa

Tablica wykonana z materiału: PCV, plexa, blacha itp. mająca charakter informacyjno-reklamowy.

Tamponadruk

Metoda druku polegająca na przenoszeniu farby ze wzoru znajdującego się na formie drukowej, za pomocą tamponu na powierzchnię przedmiotu. Sposób wykonania nadruku na większości materiałów o sztywnej i miękkiej powierzchni, zarówno na powierzchniach płaskich jak i zakrzywionych. Technika ta pozwala na znakowanie większości materiałów reklamowych: długopisów, notesów, zegarów itp.

Tożsamość marki

Trwałe identyfikowanie firmy lub danego i ich rozróżnianie spośród produktów lub firm innych marek przez odbiorców rynkowych.

Trade mark

Znak towarowy

W

Wizerunek marki

Zespół wyobrażeń, opinii, emocji, skojarzeń dotyczących danego produktu lub firmy, ukształtowany w świadomości znaczącej liczby potencjalnych klientów. Bardzo duży wpływ na kreowanie (projektowanie) zamierzonego wizerunku marki mogą mieć nazwa i slogan marketingowy.

Wobbler

Gadżet przyczepiany do półki sklepowej, zwisający na plastikowym sprężystym pasku

Z

Znak towarowy

Zmysłowo postrzegane oznaczenie (zdanie, rysunek, wyraz, forma plastyczna, melodia itp.) służące do odróżniania produktów lub usług pochodzących z jednego przedsiębiorstwa od tego samego będącego podobnego rodzaju produktów (usług) pochodzących z innego przedsiębiorstwa.

Klienci nam ufają – od lat współpracujemy z wieloma markami z Radomia i całego kraju.